Aryana Ali

SALAM PERKENALAN


Kadang-kadang hari yang dilalui begitu susah untuk dihabisi dan kadangkala begitu mudah untuk dilalui namun sebagai manusia biasa yang dikurniakan akal fikiran, seharusnya kita berfikir sebelum bertindak dan melakukan sesuatu...banyak hal dalam dunia yang penuh dengan kejutan yang tidak boleh diteka-teki...

Saturday, July 30, 2016

Open house...makan apa ye?

Lama sungguh tak bersiaran kan...almaklumlah musim raya,banyak makan. Bila dah banyak makan...jadi malas. Bila dah malas memang tak bertulis lah jawabnya. Berhabuk, berdebu semua ni. Lagi satu, bila hadap screen hp atau komputer mesti nak buka laman web dramacool atau dramago. Banyak sangat cerita Korea baharu-baharu tau. Sekarang tengah layan cerita Doctors dan Two World. Drama Two World tu memang lain dari yang lainlah...tak sangka kita boleh masuk dalam komik. Eh, melalut sampai ke cerita Korea pula dah!

Berbalik tentang juadah hari rayalah pula. Minggu lepas hari Ahad, aku ada jugalah buat open house kecil-kecil jemput kawan-kawan aku dan Zaki pun ada jemput kawan-kawan dia yang berdekatan. Menu apa aku masak? Aku masak nasi ayam, nasi impit dan kuah kacang aku beli di Sate Kajang Hj Samuri di PKNS. Kuih nona manis macam biasa aku order dengan Kak Mila. Ni ada sikit gambar aku ambil buat kenang-kenangan orang kata...







Ni pula cerita raya taman aku. Tahun lepas, kami beraya rumah ke rumah setiap malam. Tahun ni kami beraya sekali. Tempah khemah, pa sistem bagai. Juadah bbq kambing dan ayam. Setiap rumah dialu-alukan bawa juadah. Tengok sahaja list yang dibuat di whatsapp ni...



Banyak sangat makanan sampai akhir sesi tu mak-mak ni buat sesi bungkus-membungkus pula. Memang happening dan yang tak tahan tu,ada sesi pengenalan keluarga...buat pertama kalinya aku dengar Mr Z bercakap guna mic. Nama saya Mohd Zaki asal Selangor, ini isteri saya bernama Aryana...bla...bla...sangat skema okey...Hehehe...palinv banyak aku makan rasanya kuaci dan minum jus mangga...Terbaik sangat...perut aku masih kenyang juga ni sebab siangnya potluck di sekolah...aduhai jalan merangkak lepas ni...ni ada juga gambar sebagai kenang-kenangan...



sekian raya...raya...







No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

Copyright Aryana Ali
Designed by UMIESUEstudio 2014