Aryana Ali

SALAM PERKENALAN


Kadang-kadang hari yang dilalui begitu susah untuk dihabisi dan kadangkala begitu mudah untuk dilalui namun sebagai manusia biasa yang dikurniakan akal fikiran, seharusnya kita berfikir sebelum bertindak dan melakukan sesuatu...banyak hal dalam dunia yang penuh dengan kejutan yang tidak boleh diteka-teki...

Monday, October 5, 2015

Cuti Penggal Ke 2 persekolahan...

Cuti penggal kedua sudah berlalu seminggu yang lepas tapi aku nak cerita jugalah sebab cuti yang singkat tapi best sangat. Aku juga balik sempena Hari Raya Haji yang jatuh pada cuti persekolahan. Memang seronoklah anak-anak main dengan sepupu diorang. Balik Johor walaupun makan masa 5 jam kali ni dan sampai pukul 3 pagi tapi seronoknya dapat balik Allah je yang tahu. Walau rumah mak aku dah tak macam rumah felda yang dahulu tapi tapaknya masih sama...tempat aku membesar. Aku bila tengok je sempadan Johor rasa nak terlonjak-lonjak, tu belum lagi sampai rumah mak ayah aku lagi...

Lepas makan juadah hari raya, aku memang dah cadang nak meroti dengan kembar dan kakak Ngah aku. Apalagi...merotilah kami. Tak ingat aku berapa kali dulang pembakar tu masuk oven...bila kuar oven habis lesap dimakan. Seronok juga macam tu. Oh ye, uli guna bread maker je. Aku punya bawa balik kampung. Emak pun kata lepas ni nak mencanai guna tu. Memang jimat tenaga bila guna bread maker ni. Aku pun tinggalkan ajelah di kampung untuk kemudahan sesiapa nak guna.

Esoknya aku dah tempat bilik di Mersing Beach Resort. Nak melayan anak-anak mandi kolam dan pantai. Next entry ye...memang kena cerita tu sebab memang tak mengecewakan pergi sana.

Ps: entry ni tak ada gambar lagi sebab memory kad problem...aduii...banyaklah gambar dalam tu belum sempat transfer.


Ok bai...




No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

Copyright Aryana Ali
Designed by UMIESUEstudio 2014