Aryana Ali

SALAM PERKENALAN


Kadang-kadang hari yang dilalui begitu susah untuk dihabisi dan kadangkala begitu mudah untuk dilalui namun sebagai manusia biasa yang dikurniakan akal fikiran, seharusnya kita berfikir sebelum bertindak dan melakukan sesuatu...banyak hal dalam dunia yang penuh dengan kejutan yang tidak boleh diteka-teki...

Friday, October 30, 2015

Drama Korea: The Gang Doctor/ Yong pal

Drama Korea Yong Pal sudah pun tamat tayangannya di channel One tapi baru ni aku nak review  sebab memang aku suka cerita ni dan sesiapa yang belum tengok, aku sarankan tengok sebab memang best...setiap scene rasa tak nak lepas pandangan dari kaca TV. Pelakon Joo Won memang berjaya bawa watak dia dengan baik. Menonton cerita ni menjadikan kita sentiasa nak tengok episod seterusnya lagi-lagi bila ending episod mendebarkan kan?

Cerita ni mengisahkan tentang Yong Pal seorang doktor hebat yang membantu merawat luka kumpulan gangster secara haram. Semua ni dilakukan hanya untuk mengumpul wang bagi membantu adik beliau yang menghidap kanser dan membayar hutang bapa yang tidak bertanggungjab.

Cerita dikembangkan apabila beliau menjadi doktor di tingkat 12 Hanshin Hospital bersama Doktor Lee yang juga merupakan tulang belakang dalam cerita ni. Beliau berjumpa dengan Han Yeo Jin ( Kim Tae Hee) yang ditidurkan abangnya Han Do Joon akibat perebutan kuasa. Mereka berkenalan dan bermulalah misi membalas dendam Han Yeo Jin kepada abangnya yang telah menidurkannya selama 3 tahun...

Aku mengharapkan lebih cerita berkaitan Yongpal kerana aku suka dengan kepakarannya membedah orang namun di akhir-akhir cerita memang banyak cerita tentang Han Yeo Jin saja...tapi apa-apa pun aku suka cerita ni...menarik...dan aku merasakan keterujaan menonton setiap episod cerita ni...


Ps: Habis Yong Pal, cerita  Achiara Secret pula...pun best...hihi

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

Copyright Aryana Ali
Designed by UMIESUEstudio 2014