Aryana Ali

SALAM PERKENALAN


Kadang-kadang hari yang dilalui begitu susah untuk dihabisi dan kadangkala begitu mudah untuk dilalui namun sebagai manusia biasa yang dikurniakan akal fikiran, seharusnya kita berfikir sebelum bertindak dan melakukan sesuatu...banyak hal dalam dunia yang penuh dengan kejutan yang tidak boleh diteka-teki...

Sunday, January 11, 2015

Azam Tahun 2015

Apa azam tahun 2015? Aku punya azam ada 4:

1-berjimat- no shopping2 yang keterlaluan...tudung-tudung tu dah banyak sangat dah tu. Kena tahankan nafsu tengok blogshop ye. Tak mahu over budget lagi. Simpan duit sekurang-kurang rm1000 sebulan. Boleh ke? In sya Allah. Lagipun perbelanjaan isi rumah makin meningkat. Baby ada dua orang nak hangar Taska. Abang dan kakak dah sekolah tadika. In sya Allah nak ada kereta lagi satu. Em...memang kena berjimatlah...dan menabung.

2- Tak mahu kasar-kasar dengan anak@anak murid. Dengan anak murid taklah kan tapi rajin juga mama ni cubitlah...rotan anak-anak sendiri. So tahun ni tak nak dah. Biar ayah dia jek yang rotan.

3- Minum banyak air@istiqamah makan supliment. Sebelum ni memang ada makan supliment bagai ni tapi on off so kesan tak ada sangat. Air pun kurang minum. Umur dah makin meningkat ni memang kena sangat-sangat jaga kesihatan. Belakang ni asyik sakit-sakit je. Mungkin kesan berat badan dan pembedahan.


4-kuruskan badan. Ini azam zaman berzaman dan bersambung lagi tahun ni. Macam drama episod tak habis-habis...




Bye...


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

Copyright Aryana Ali
Designed by UMIESUEstudio 2014