Aryana Ali

SALAM PERKENALAN


Kadang-kadang hari yang dilalui begitu susah untuk dihabisi dan kadangkala begitu mudah untuk dilalui namun sebagai manusia biasa yang dikurniakan akal fikiran, seharusnya kita berfikir sebelum bertindak dan melakukan sesuatu...banyak hal dalam dunia yang penuh dengan kejutan yang tidak boleh diteka-teki...

Tuesday, January 18, 2022

Kasut Sukan

Disebabkan baru-baru ni terbeli kasut sukan baru...aku buatlah entri tentang kasut yang aku ada. Aku bukanlah pengumpul kasut. Sebenarnya selagi boleh pakai, aku lenjan je. Setakat joging, berbasikal dan sesekali mendaki bukit, guna apa yang ada. Dulu-dulu memang aku beli di kedai Bata je. Sampai sekarangpun. Dulu-dulu juga, aku sekadar beli di pasar malam je. Cuma sekarang, mulalah terasa nak pakai kasut yang berjenama sikit tapi murah. Mampu miliklah senang cerita. Ukur badan sendiri sebelum membeli katanya. 



Dah kata kasut Bata mesti ada. Inilah sepasang yang ada. Bukan nama Power tu...tak tahulah namanya ni. Aku kan baru sekarang tahu kasut-kasut ni ada nama. Dalam jenama, ada nama. Rasanya dah masuk 3 tahun ni. Mula dulu beli sebab nak panjat bukit. Pergilah gudang Bata. Dapatlah dengan harga RM49. Aku lenjan bukan setakat panjat bukit tapi berbasikal, joging dan berzumba juga.

Jenama kasut kedua ialah Adidas. Kasut pertama dari jenama ini aku beli akhir tahun 2018.



Kasut ni memang seronok pakai. Ringan je bila joging dan berzumba dengan kasut ni. Ni lah tapak yang tertanggal tu dan tapaknya entah di mana. Kalau berpeluang betulkan, aku nak tampal tapaknya ni semula. Harga beli RM209.

Jenama kasut ketiga aku ialah Nike. Ada sepasang juga. Namanya Pengasus 36 dan aku belum cuba di atas jalan lagi. Belum dapat nak beri ulasan apa-apa. Harga sewaktu beli ialah RM231. Harga asal RM535.



Kasut ni jenis wide. Sesuailah untuk kaki aku yang lebar ni. Harapnya dapat teman aku lama-lama. Nanti cuti, kita cuba joging dengan kasut ni. 

Kasut keempat ni aku tak tahu jenama apa. Aku beli di Decathlon Shah Alam. Kasut khas untuk mendaki. Beli tahun 2020. Seronok pakai kasut ni. Kurang licin bila lalu kawasan berair. 



Kasut ni aku beli dengan harga RM59. Kalau ada diskaun, boleh dapat lagi murah. Macam-macam ada di Decathlon tu. 

Okey, ini sahajalah 4 pasang kasut yang aku ada. Nampak buruk? Memangpun, aku bukannya suka basuh kasut.

Sejarah beli kasut:

Pasar malam, Bata, Adidas,Decathlon dan Nike. 

Itu sahaja untuk kali ini...



No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

Copyright Aryana Ali
Designed by UMIESUEstudio 2014